Gravid i vecka 16

16 veckor snart 17 har jag varit gravid än och bortsett från de första veckornas gräsliga illamående och trötthet så har det gått alldeles utmärkt :)
Sista veckan har jag börjat få sjukt ont i magen dock. Inte den del som har med bebisen att göra utan resten. Magknip ofta och riktigt hemsk sådan. Många gånger klarar jag varken av att stå eller sitta utan måste lägga mig ner. Minsta bubbel av gaser i magen resulterar också i rejält ont plus att jag blivit jättekänslig för vad jag äter och hur mkt. Allt som är mer än en mini-barnportion är döden för en timme framöver. Läser mycket men ingen verkar klaga särskilt mkt över det här så antar att det är min otroligt odugliga mage som spökar (kan man reklamera den typ?) Får väl prata med min barnmorska om hon är intresserad av att lyssna. Förstår inte varför det ska sparas pengar på allt så man aldrig får hjälp med sin oro eller funderingar. Känns lite som att man är tillbaka på 60-talet eller nåt. Ny teknik i all ära men tidigare så hade dom i alla fall tid att hälpa en... Antar att man får försöka läsa sig till svaren på det man undrar men det finns ju så himla mkt att läsa så frågan är vad som är relevant och inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0