Kladdkaka alá Sanna

Skulle göra en chokladkaka jag hittat ett recept på men upptäckte att det fattades en ingrediens så då fick det bli en variant av kladdkaka ist. Blev mycket godare än den jag brukar göra med bara vitt socker + kakao :)

150g margarin el smör
100g mörk blockchoklad
2 ägg
1dl farinsocker
2dl strösocker
2dl mjöl
2tsk vaniljsocker

Smält margarin+choklad och ställ åt sidan. Vispa ägg och socker pösigt. Rör i de torra ingredienserna och sist margarin + chocklad.
Grädda i 175 grader 30-35 minuter.

Blev supergott :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo, jag känner mig verkligen motiverad just nu...

Vad sägs om en dejt i veckan?

2009-04-26 @ 22:32:11
Postat av: therese

lycka till idag nudå måste höra av dig och berätta hur det gått kram

2009-04-27 @ 08:52:06
Postat av: Malin

Oooo jag som är så svag för kladdakaka! Måste provas ;) hihi!!! Dock har jag en favorit redan men kan alltid ha fler ;)

2009-04-27 @ 19:06:52
Postat av: Linnéa

Kan nog funka, men ons eller tors nästa vecka, ev åker jag till skåne på torsdag, men det är inget bestämt ännu...

2009-04-28 @ 01:38:01
URL: http://wanima.blogg.se/tjockisbloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0