Motion och kantarelljakt

Har insett att om jag ska orka klämma ut någon bebis så måste jag motionera. Det enda som verkar fungera utan att man ska bli sängliggandes dagen efter är att cykla. Blir inga superlångturer men cyklar rundan förbi stallet nästan varje dag iaf, 3.5km måste ju vara bättre än inget :)

I helgen blev det svampplock med mamma och Alma, hade ingen vidare tur med att hitta svamp först men till slut så. På kvällen var jag helt död dock, kunde knappt gå och definitivt inte lyfta högerbenet. Men 3 timmars skogspromenad är väl kanske inte att rekommendera för någon som är gravid i 8e månaden ;) Två lådor med förvälld svamp blev det iaf, så nu kan vi äta världens godaste svamppytt 2 ggr i höst iaf :)

Svamppytt ala'  Sanna

ca 7dl blandad svamp. (kantareller, trattisar, taggsvamp etc)
1 stor röd lök
8 medelstora kokta potatisar
2 pkt (a 140g) bacon
100g babyspenat

Gör pyttipanna av ovanstående, underbart gott :)


Skogens guld :) men jag har faktiskt Trattkantarell som absolut favorit :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh va gott det lät :)

2009-08-17 @ 17:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0