9 veckor idag

Tiden rusar iväg och idag fyller Liam hela nio veckor. Utvecklingen går framåt med stormsteg och det står väl inte på förrän han kan sitta, krypa gå antar jag :)
MAn märker att våran lilla kille är mer med nu, han pratar, skrattar och håller koll på oss. Favoritplatserna här hemma är skötbordet eller babysittern på köksbordet (no worries den kan INTE röra sig och åka i golvet) Har bytt ut en av leksakerna på babysittern till en grön bläckfisk och den är mycket intressant :)



Håller Liam sysselsatt så mamma både hinner äta frukost och plocka ur diskmaskinen :) Nästa steg i utvecklingen borde vara att han upptäcker sina händer, man märker att det är på gång, tex när han ska ta nappen så är han där med sina små söta händer och ska hjälpa den in i munnen. Vi får se hur lång tid det tar innan han börjar slå på sakerna han har framför sig i babysittern tex men det går nog fort :)

Igår när vi var ute på promenad träffade vi en annan mamma med barn. Hon bjöd in oss till en liten mammagrupp dom har här. Tydligen är det massa barn födda -09 i byn. Onsdagar 12-14 träffas dom iaf och nästa onsdag ska vi försöka gå dit. Måste ju kolla in Liams blivande klasskamrater :) Dom hade tydligen satt upp lappar på anslagstavlorna här men sånt läser ju inte jag så hade totalt missat det :(
Nästa år blir det föräldragrupp och öppna fsk med men ligger lite lågt med sånt nu såhär i influensatider. Är en riktig hönsmamma när det gäller sånt har jag märkt men bättre safe than sorry antar jag. Dom är ju så himla sårbara när dom är såhär små...

Nej nu ska jag ladda för svininfluensa sprutan som jag ska ta på em om det finns något vaccin kavr. Hoppas dom har en VIP kö för jag kan då inte vara borta 3 timmar från Liam på em då är det en hungrig och ledsen bebis hemma med pappa :( Martin fick nämligen vänta i 3h på att ta sprutan och sen måste man ju stanna efteråt med :S Aja vi får se :)

Kommentarer
Postat av: Em - Mamma till Malva, 090925.

Aaw, en liten blondis alltså! Jag var också ljus som liten, men nu för tiden tror folk att jag kommer från Italien :p



Malvisen har också börjat böka med händerna, hon verkar till och med föredra att suga på handen än på nappen i bland. Idag lyckades hon separera tummen från resten av handen för första gången, så sött :)



2009-12-03 @ 14:23:45
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0