Supergod bulgursallad

Enkel och snabb mat idag, det behövde vi. Men supergott! Bulgursalladen var en riktig hit och den blir det garanterat fler gånger. Perfekt till grillat i sommar!

Bulgursallad, 3-4 portioner

1,5 dl hel bulgur
3dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
1 mogen mango
1/2 huvud isbergssallad eller annan sallad
1 paprika
1/2 ask körsbärstomater
10cm gurka

Koka upp vattnet och buljongtärningen. Häll i bulguren och låt koka under lock i 12 min. Dra av från plattan och låt stå ytterligare 5 minuter. Häll bort ev överskottsbuljong.
Gör i ordning salladen med resten av ingerdienserna och blanda i bulguren. Servera salladen till kött eller fisk eller varför inte blanda i ex kräftstjärtar

Till salladen hade vi ugnsstekt laxfilé och citronpepparvinägrette, till vinärgretten hade jag:

2msk olja
1msk balsamvinäger
citronpeppar
salt







Kommentarer
Postat av: martina

å va gott!! det ska jag göra idag =) jag missbrukar ica ekologiska balsamikovinäger, kör nog den till tror jag.

2009-12-16 @ 09:06:06
URL: http://martina1984.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0