Boktips - Allt för min syster

Precis läst ut boken Allt för min syster av Jodi Picoult och måste starkt rekommendera den. Jelica som sagt att jag måste läsa den och sagt och gjort. Inget jag ångrar iaf :)

Boken handlar om Anna som är 13 år och stämmer sina föräldrar för rätten att bestämma över sin kropp.Anna  föddes som en designerbaby, en perfekt genetiskt matchning till sin leukemisjuka syster och har ända sedan födseln donerat allt ifrån navelsträngsblod till benmärg åt sin sjuka syster. När nu hennes syster behöver en njure känner Anna att hon själv vill vara med och bestämma vad som händer med henne och stämmer sina föräldrar, trots att hon älskar sin syster Kate över allt annat.

Lite halvkass recension men boken är bra iaf :) Läs den :)

Kommentarer
Postat av: Jelica

åh den är juh så bra! hörde att du fått Malin till att låna Läckberg sen? Hejja Sanna! :P

2009-03-26 @ 15:19:45
URL: http://vagenmotformen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0