Cravings

Att vara gravid medför ju en del skumma beteenden. Har hittills klarat mig ganska bra. I början var jag sugen på apelsiner mest hela tiden men annars har det inte varit något särskilt förutom ost. Mögelost och Brie ost står på listan över saker man bör undvika som gravid. Och jag gråter över detta. Är så SJUKT sugen på mögelost :( Pratade med mamma om det och fram till -91 då min yngsta syster föddes var det helt ok att äta mögelsot men nu när cheeselovern Sanna är gravid så nej:( Suck, varför gör dom såhär mot mig :( Spiken i kistan var när jag idag surfade in på en av mina favorit matbloggar Matplatsen och hittade detta http://matplatsen.org/?p=711 
Går och gråter en sväng :(

Kommentarer
Postat av: Em

Visst ar det hemskt det har med mat man inte far

ata! Jag har nastan ingen matlust alls trots att

jag ar konstant hungrig, men det enda jag nagonsin

blir sugen pa ar naturligtvis sadant som star med

pa ''stay-away-from''-listan. Typ gravad lax & sill

ar jag helt toksugen pa! & salami & pastrami...ah!



Jag har aldrig varit hos BM i Sverige sa jag vet

inte riktigt hur det gar till dar, men hittills

har allt fungerat bra har for mig. Var hos en

vanlig lakare forst som bekraftade att jag var

gravid samt anmalde mig till barnmorskan. Det var

i vecka 7 eller 8. Fick traffa en temporar BM

i vecka 11 da jag fick mitt forsta UL & forra

veckan fick jag antligen traffa min ''riktiga''

BM. Ska dit igen den 7 april :)



Har du varit an?

2009-03-17 @ 17:49:58
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0