Vår

Att vakna strax före 9 av att det är strålande sol och takdropp ute. Finns värre känslor :)

Följer en annan blogg, Mamma och bullen om att vara gravid i en annan del av Europa och blev faktiskt lite avundsjuk. MIn kontakt hittills med mödravården i Sverige har skett vid 2 tillfällen och det har inte varit sådär jätte givande. Har många frågor och oroar mig mycket men får så glatt vänta på Ultraljudet vi ska göra i slutet av April. Slutet av April... Väntat fyra veckor nu och 5 veckor kvar att vänta, suck...
Jag ringde ju Barnmorskan när jag fick veta att jag var gravid och vi fick komma dit ganska omgående. Var då i 5e veckan. Då fick vi med oss en liten broschyr med saker jag bör och inte bör äta samt information om att rökning, alkohol och droger inte var lämpligt. BM frågade om jag tagit grav test, vilket jag gjort, så ingen undersökning eller ytterligare grav test.
I vecka 10 var det sedan dags för inskrivning. Fick väga mig och ta blodprov, men fortfarande ingen undersökning el dyl. Ingen har tagit på min mage, inget UL, inget lyssnande på hjärtljud ingenting. När jag frågade om detta fick jag svaret att det får vänta till UL i vecka 18.
Så här sitter jag nu, oroar mig säkert en massa i onödan och vet ingenting. Har köpt lite böcker och läst på men de flesta böcker handlar mest om slutet av graviditeten och förlossningen och har ingen aning om hur det ska kännas såhär i vecka 13. Men den som väntar på något gott, eller hur var det nu...


Jag och golden i april 2008, vår även då :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Gumman jag tycker du ska göra som vi pratade om tidigare.. bara be dem kolla magen lite, känna efter, så du får prata med någon.. ska inte behöva vara så orolig tycker jag.. uttryck din oro för BM ska du se du får prata med någon :) Ses snart! Puss

2009-03-18 @ 10:30:46
Postat av: Em

Forst & framst, tack for din kommentar angaende

mina svarforaldrars reaktioner. Det varmde :)



Second, jag tycker verkligen du borde ringa din BM

& be att fa komma in & atminstone fa prata lite.

Jag har ju hittills fatt mycket mer hjalp an dig,

men jag kanner fortfarande att det ar for langt mellan traffar & UL & allt vad det heter.

Sa mycket kan ju handa mellan datumen & sa gar man

runt & oroar sig en massa...



I varsta fall tror jag du kan boka in ett UL mot

betalning privat, bara for att se att allt ar ok.



Det kanns ju faktiskt valdigt sent att fa sitt

forsta UL i vecka 18. Da har ju hela forsta delen

av graviditeten passerat!



Kramar

2009-03-18 @ 12:31:41
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, gjort en ny blogg så du vet:P

Super roligt att läsa din blogg. Moster längtar på den lilla nu:D

2009-03-18 @ 21:49:35
URL: http://jochenrindt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0