Helgmys

Igår grillade vi här hemma. Karré till mig och benfria kotletter till herrn (som tycker det är alldeles för fett med karré, tönt). Ville ha något annat än pommes och bea till så gjorde en pastasallad. Brukar aldrig göra pastasallad men rörde ihop något och det blev gott :) Själv hade jag gärna haft majs och ärtor i men det gillar inte heller herrn i huset så skippade det.

200g pasta (kokas och sköljes i kallvatten)
1dl cremé fraiche
sweet chili sås efter smak (ca 1/2 dl)
3 tomater
1/2 gurka
1 liten burk ananas
salt

Rör ihop creme fraiche och chilisås med pastan. Blanda i resten :)
Funkar säkert jättebra med kyckling eller skinka i som hel maträtt med, gott var det iaf :)

Idag gjorde jag riktig husmanskost efter jobbet. Hemmagjort potatismos med pannbiff och löksås. Mumsigt värre :)
Nu ska jag njuta av söndagskvällen. Sjukt sugen på coca cola och smulpaj men har varken eller hemma så får äta ett äpple istället, junior blir säkert nöjd över det valet :)

Kommentarer
Postat av: Em

Haha, min herre gillar inte heller artor & majs, vilket jag finner mycket irriterande. Det ar ju sa gott i sallader! :p



Tusen tack for tipset om bockerna, ska definitivt hugga in pa dem sa fort jag last alla av Camillas :)



Hehe - I'll be right there with my boxes! ^^

2009-05-11 @ 11:28:38
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: therese

grattis grattis

2009-05-13 @ 09:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0