6 veckor idag

Idag fyller Liam hela 6 veckor, stora killen :) Känns som att det händer så himla mycket nu. Han hänger med med blicken, skrattar åt mammas ochpappas dumheter ibland och har börjat jollra. Favoritorden just nu är aoooaaa och gaah :) Nätterna går bättre nu men begriper inte hur han kan vilja sova så lite. Natt för Liam är nämligen mellan 00-06 sen ska man helst upp och hoppa. Han brukar äta kring 00, 03 och 6 sen är det varannan timme som gäller, ibland oftare ibland mindr ofta. Nu när Mange är långledig är det skönt iaf, jag går upp på nätterna och vid 7-8 på morgonen tar han Liam så får jag sova ostört ett par timmar, underbart :) Om någon hade sagt till mig för några månader sen att jag i 6 veckor bara skulle få sova max 2 timmar i sträck hade jag sagt att då dör jag, men det gick ju det med :)
Enda smolket i lyckobubblan vi lever i är att pysen i samband med matningen vid 19-20 får fruktansvärt ont i magen. Blir jätte gasig och rapar så det gör ont. Han är helt otröstlig i ca 30min till en timme sen försvinner det lika plötsligt som det kom, han äter klart och somnar vid tutten. När han skriker gör han det i intervaller men blir så ledsen så ledsen att det gör ont i mamma och pappahjärtat :( Testat att utesluta vissa saker jag äter tidigare på dagen, inte dricka cola/kaffe/te men inget verkar hjälpa. Nu har vi köpt Sempers magdroppar som han ätit i två dagar och faktiskt var det lite lindrigare igår, får hoppas att det hjälper för det är tortyr att se sitt barn ha så ont :(




Mina pojkar, älskar er så mycket <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0