Dagen D

Idag är det dagen för BF. Dagen det är meningen att lillen ska titta ut. Men vette sjutton hur det blir med det. Ingen blödning, ingen slempropp, inga värkar, ingen smärta. Allt som händer är lite sporadiska sammadragningar så vi får nog vänta ett tag till.
Gick och la mig ganska tidigt igår och kunde inte somna om när Mange gick upp vid 5. Så halv sex tände jag lampan och läste ett par kapitel och sex åt jag en rejäl frukost och lusläste tidningen. Konstig känsla att vara morgonpigg så tidigt. Sen bestämde jag mig för att det inte var bra att vara uppe så tidigt ifall nåt skulle sätta igång så la mig och halvsov framför morgon TV till 8 tiden. Nu har jag precis ätit lite gröt och ska ta mig ett varmt bad, lika bra att passa på medan tid finns :)

Uträkning utgår från dagens datum: Ons 30 sep 2009.
Din graviditet startade Tors 25 dec 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 8 jan 2009 (ägglossningen).
 
Du är på dag 280 av 280. (100%).
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 6 fulla dagar (v39+6).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum idag
Du har 0 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0