Det går lika bra med selleri..

Har ätit selleri en gång i mitt liv. Var någon grön sort i en pastasallad och det smakade sk**. Sedan dess fnyser jag när det står selleri i ett recept och hoppar helt enkelt över den. Har dock märkt på senare år att framförallt i italienska recept så är det väldigt ofta rotselleri inblandat. Inte brytt mig så mycket om det men idag när jag letade recept på köttfärssås till Liam så hittade jag flera recept för bebisar med rotselleri i. Happ får väl testa då. Hittade rotselleri i grönsaksdisken och blev riktigt förvånad. Den luktade ju gott! Luktar lite som örtsalt eller grönsaksbuljong. Hade i en liten bit i Liams köttfärssås och lite i den jag gjorde till oss. Gott! Kommer jag definitivt att använda igen :) Liam gillade sin köttfärssås han med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0