Supergott potatismos

Gjode eget potatismos idag till lunchen. Pulvermos är inget vidare tycker jag även om sambon inte bryr sig :) Hur som, härom morgonen när jag slötittade på Rachel Ray så gjorde hon potatismos med både kycklingbuljong och grädde i. Var ju såklart tvungen att testa och det blev SÅ gott så :) Inget hälsomos kanske men men ;)

4 port

ca 1kg potatis (10 stora eller 15 små)
2 dl kycklingbuljong
0,5 dl grädde
en rejäl klick smör
salt
vitpeppar

Koka, mosa, njut :) Ja ha inte i några ingredienser förrän potatisen är kokad och vattnet borta såklart.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Här är hela familjen förkylda men E har nog klarat sig bra hittills. Hon "låtsashostar", låter rätt gulligt hehe

Jag hade så tråkigt så jag startade en smyckesblogg, men blir tokig när jag inte förstår hur man ändra headers och bakgrunden. Och då sysslar jag ändå med hemsidor. S



Hoppas det är bra med er!



kram

2010-04-22 @ 16:36:13
URL: http://luciadesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0