Broccolimos?

Kan först nämna att bloggen tydligen krånglat för flera stycken men jag är oskyldig, måste vara något med blogg.se.

Haft en mysig dag med Mina systrar, bästa vän och mamma uppe i Jädraås. Självklart var lillgangstern med och busade järnet hos moster. Undrar om det blev lite sockerspeedat efter lussebullen han fick smaka, men så mycket socker är det väl inte i lussebullar, eller?

Fick ett tips av Linnéa att göra mos på broccoli. Mange och Liam gillar ju båda två broccoli så jag testade. Det blev succé hos lillfis, mumsade i sig all mos och falukorv han fick på två röda. Den stora fisen åt utan att klaga han med ;)

1 stor och 2 små portioner

500g fryst broccoli
1 grönsaksbuljongtärning
1 skvätt grädde

Kokade broccolin enligt anvisning tillsammans med buljongen. Hällde av vattnet och mixade tillsammans med en skvätt grädde. Klart! Funkade fint tillsammans med falukorv och säkert alla annat med :)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!



Ja jag är inne och kollar din blogg med men kommenterar ungefär lika ofta som dig! ;)

Nämen säger han titta, vad kul.

Hur går det med tänderna då? har han mycket problem med tandsprickningen?



Du måste bli bättre på att skriva i bloggen, skriv mer om Liam! Nyfiken ju! :)

Läser inte så många andra bloggar med barn i samma ålder.



Kram!

2010-12-05 @ 20:52:17
URL: http://www.luciadesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0