Jag gör som jag vill..

När jag varit på BVC har jag talat om att det såhär efter nästan 5 månader faktiskt är lite slitigt att amma varannan timme även nattetid. Blir ju aldrig mer än 1,5h sömn i sträck. "Så fort han blir lite äldre så blir det bättre" har dom sagt på BVC sen han var fyra veckor.
Nu sist tog jag upp ämnet igen och fick rådet med gröt på kvällen etc. Frågade om pappan kanske kunde gå upp och prova ge ersättning en gång per natt. "nej det är dumt att börja med det nu" okej okej sa vi, första barnet är det ju så man gör ju som man blir tillsagd.
Men nu orkar jag seriöst inte mer, känner hur kroppen håller på att säga tack och hej. Hjärnan fungerar inte och kroppen vill liksom inte. Så i morse skickade vi upp pappan vid åtta med planen om att när Lilleman blir hungrig vid tio så var det flaska som gällde. Och guess what, det fungerade. Jag fick sova ända till 11 och dom tre timmarna var såååå underbara. Är fortfarande ruggigt trött men i natt får nog pappan ge maten vid två eller fyra så får mamman sova lite. Ska bli sååå skönt. Sen väntar 8 hemska dagar då jag måste fixa precis allt själv igen eftersom pappan har 4 fm skift följt av 4 nätter. Känner redan nu att jag inte kommer att orka men har inget val. Det är tur att man blir glad bara av att titta på Lilleman för dåligt humör i kombination med den här tröttheten hade nog inte varit kul inte...

Ikväll ska vi förresten bojkotta allt vad töntig schlager heter och hyra en film. Gillar verkligen inte schlager, hua! Räcker att man nog måste titta nästa vecka eftersom det trots allt sänds här hemifrån byn då :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0