En dag för mig och Liam

Liam är nu tre och en halv månad och vardagen har blivit lite stabilare för oss, Liam är som en klocka dock, äta varannan timme bör man annars dör man enligt Lilleman ;)

ca 04.00 Nattmat för hungrig bebis, ev blöjbyte

07 Ammar ev blöjbyte, somnar oftast om

09 Ammar följt av ett redigt brak i blöjan, är pappan hemma går han och Liam upp och mamma ligger kvar i sägen ett tag till :) Liam brukar vara vaken och leka i baby-gymmet för att sen somna en stund och vakna hungrig

11 Ammar, sen frukost för mamman och pappan medan lilleman leker i sin babysitter

13 Ammar igen, leker lite i sitt gymmet ev promenad

15 Ammar, efter den här amningen brukar Liam somna och sova en timme. Vi äter lunch.

17 Ammar igen, lek i babygymmet eller i babysittern (beroende på om mamman behöver laga mat eler inte)

19 Ammar, sen är det favvo grejen - Bad! Tittar på tv medan lilleman leker i gymmet

21 Ammar, vid 22 brukar han somna en sväng

23 Byter böja, ammar, lägger Liam i sängen

Som synes så är sova inte favvo sysselsättningen, äta däremot gillas skarpt. Får massa råd om att bebisar inte ska äta så ofta när dom är så pass gamla, att jag ska dra ut på tiden mellan etc etc. Men varför ska jag ha en ledsen bebis när han är hungrig bara för att det "ska" vara så? Nej jag lyssnar på min BVC-tant som säger att han är en stor kille som behöver mycket mat. Att han äter så ofta är bara bra för hans lilla mage och han är ju en glad liten kille som mår alldeles prima så det finns ingen anledning alls att börja rucka på hans rutiner.
Men visst längtar jag lite tills jag kan komma iväg till stallet och så utan att behöva panik-stressa hem men den tiden kommer. Och det är ju så himla bekvämt att amma (men många gånger vid 4-snåret på natten har jag önskat att pappan också hade tuttar ;)


Kommentarer
Postat av: Denise - Mamma till Wilgot ♥

sv: Usch så jobbigt :( Jag är bortskämd jag så WIlgot somnade vid 00 och vaknade vid 9, alltså nyss :P

2010-01-16 @ 09:19:56
URL: http://knoddenojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0