Sliten liten man

Jag ska inte tjata så mycket mer om Lillemans mag-besvär men bättre blir det inte och dom här sömnlösa nätterna börjar ta knäcken på Lilleman med. Han sover mer än han brukar på dagarna dock inte så långa stunder eftersom han ska hinna äta en massa med.. I natt vaknade Liam första gången 1,5h efter att vi somnat och för första gången kände jag att: herre gud jag orkar inte mer! Som tur var gick den känslan över snabbt men lite läskigt att känna så om sitt eget barn. Jag menar vad är sömnlösa nätter i utbyte mot en frisk och underbar son?

Testade förresten att ge Liam flaska igår kväll, dom ska ju bli mättare av det sägs det. Det var väl inte sådär jättegott tyckte Liam men han åt lite iaf men mättare blev han då rakt inte. Skönt att veta iaf att han tar flaska i nödfall. Skulle vara skönt att kunna ta en ridtur eller varför inte åka på massagen jag fick i julklapp men har ju varit omöjligt eftersom jag bara kan vara hemifrån i en timme...

Nu när Liam blir 4 månader är det dags att introducera smakportioner har dom sagt på BVC, det skulle vi få lära oss allt om på Föräldragruppen vi skulle få börja nu i januari. Har väntat på inbjudan men nu har jag fått höra att den redan börjat. Så vi blev bortglömda. Igen... Suck alltså..

Aja, nu var det mycket gnäll här. Ikväll har vi en mysig lördag framför oss med Robinson och snacks. Pappan är på 25-års kalas så vi blir ensamma jag och lilleman men vi är ju vana med det, sån tur att vi trivs så bra i varandras sällskap ;)



Flaskpremiär :) Pappans avdelning, mamman luktar bara tutte och det är ju mycket godare ;)


Kommentarer
Postat av: Karin - AlicesMamma

Känner igen det där med att pappa får sköta flaskan :) Tänk att vi kan lukta så mycket mat?! Naturen är fantastisk. Lillemans mage verkar inte lika kul dessvärre... Har du pratat med BVC? För en amatörmamma som mig låter det som att han kanske är mjölkallergisk eller nått sånt? Ska inte lägga mig i... Men jag hoppas att ni får rätsida på magen snart och att ni får sova om nätterna igen!



Ha en fin kväll tillsammans, och lägg dig i tid så du orkar natten sen. Och du, det är helt ok och normalt att känna att man bara vill skita i allt ibland. Det finns nog ingen som inte gör det, den som säger att den aldrig känner så måste ljuga. Men de stunderna är en fis i rymden jämfört med hur lycklig man är över sin lilla varelse egentligen. Man får vara jäkligt less helt enkelt!

Stora kramar :)

2010-01-23 @ 20:27:56
URL: http://livingnextdoortoalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0