1813 kcal

Japp. Råkade bli lite mycket mat igår, eller egentligen inte men det slank ner en Ben och Jerry Peanutbutter and cookiedough på golfen. En sån glass är 380 kcal!!!! Det är betydligt mer än tex en kycklingsallad och bröd.. Men god var den ;) Nu motionerade jag ju bort 200kcal på golfbanan igår så summa summarum blev det 1596 kcal. En ganska bra start. För att gå ner mina 10kg på 15 veckor ska jag inte äta mer än 1300 kcal per dag men så länge jag ammar har jag själv plussat på 200 så håller mig på max 1500 per dag nu. Det kommer dock vara tillräckligt lite för att gå ner i vikt. Jag har nämligen ätit över 2000 per dag tidigare så ;)

Igår åt jag:

Flingor med mjölk  159kcal
Ett glas Juice 90kcal
Ett ägg med kaviar 115kcal

Falukorv och rotmos med senapssås  557 kcal

1 banan  106 kcal
1 Ben och Jerry glass  380 kcal

Kelda skaldjurssoppa + kräftstjärtar 277
1 mini baguette  130 kcal.

Det som är bra med det här är att man får koll på vad som är bra att äta och mindre bra :)


Kaloribomb!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0