Mitt nya liv..

Börjar idag!
Nu har jag mått dåligt över min kropp tillräckligt länge och ska för första gången i mitt 29-åriga liv aktivt gå ner i vikt. Jag har gått med i viktklubb på aftonbladet och har satt ett mål på -10kg på 15 veckor. Jag har bestämt mig nu och tänker fixa det här. Jag är medveten om att jag fortfarande ammar så i början tänker jag sikta på att minska 0,5kg/vecka så länge jag ammar. Min vikt idag är 73kg och målet är att väga max 65. Om någon tycker att jag inte väger för mkt idag så nej det kanske jag inte gör, men jag har alltid varit väldigt smal och trivs så. Innan jag blev gravid vägde jag strax över 60kg och det är dit jag vill. Det kommer att behövas mycket karaktär nu. Jag har ALDRIG kunnat hålla mig borta från chips, läsk och annat smaskigt. Som tur är har jag en sambo som stöttar mig (och själv håller på att gå ner i vikt) så nu jäklar!
För att hjälpa mig själv tänker jag skriva rapporter här i bloggen och lägger även ut en bild på min sladdriga kropp. Att göra det här på bloggen hjälper mig att få lite extra karaktär och vilja. Önska mig lycka till!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Lycka till! Ja du har alltid varit supersmal men det ser inte HELT åt helvete ut nu heller hehe

Det är bra med MÅL och KARAKTÄR!



kram och lycka till!

2010-06-08 @ 08:22:29
URL: http://www.luciadesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0