Favoritmaten

Liam är ju en matglad kille, det mesta som bjuds går i. Eller ja han har hittills inte vägrat äta något men man märker när han gillar något lite mindre och då är ju inte jag den som trugar på honom. Han får äta litegrann så han vet att man äter det som bjuds men sen byter jag till något godare. Tror det är viktigt att hålla honom matglad så gott det går, man vet ju hur kinkiga barn kan bli. Själv var jag verkligen inget kräset barn, de få maträtter jag inte tyckte om slapp jag då de var lätträknade. Det var inget jag fått för mig utan jag tyckte helt enkelt inte om. Det jag inte gillade var: broccoli, brysselkål, sparris och spenat. Tyckte om sill när jag var liten men när jag började på dagis var det inget annat barn som åt så då skulle inte jag heller ha. Förutom tomatsill då. Överlag så tycker jag barn är alldeles för bortskämda med maten idag. Det pjoskas på tok för mycket. Mamma lagade all sorts mat åt oss, även sån hon inte var så förtjust i själv för att vi skulle lära oss att äta det mesta. Ville vi inte ha? Synd, ät en smörgås då. Resultatet av det: tre systrar som gillar mat och inte bangar för att testa nya grejer. Men Liam verkar ju inte behöva trugas i mat iaf ;) Här är hans favoriter:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0