Infektion

Var upp på Hälsocentralen idag eftersom det inte blev bättre med bröstet. Fick träffa en jättetrevlig läkare som verkade veta mer om amning än tanterna på BVC... Hursom så visade det sig vara en infektion i bröstet, hade hoppats på en inflammation ist då det brukar räcka med ipren, värme och massage men nu blev det en penicillinkur :( Om det inte blivit bättre om ett par dagar måste jag komma tillbaka för då lär dom gå in med en nål och tömma bölden som blivit (oj vad jag ser fram emot att eventuellt få en nål i bröstet...)
Symptomen på en infektion är iaf:

Rodnad över det ömma området
 - check, alldeles knallröd

Värme
 - check

En eller flera hårda knölar i bröstet
 - check, en stor är det, större än en golfboll och gör ont av bara hel****

Huvudvärk
- check

Ömhet i kropp och leder
 - check

Feber
 - check

Frossa
 - check

Så eftersom jag uppenbarligen mår prima så ska jag gå och lägga mig nu och hoppas att penicillinet hjälper...

Kommentarer
Postat av: Em - Mamma till Malva, 090925.

Usch, jag lider verkligen med dig. Hoppas nu mögelsörjan hjälper fort så du slipper det här eländet! :)



Åh, vilket bra tips Liam, tackar. Den ska vi testa! Jag är lite trött på Hipp just nu, de med tomat & morot i (tex. kyckling & ris, nudlar & skinka) ger sådana hemska fläckar att det inte ens går bort med galltvål. Har en hel IKEA-kasse med fina kläder som är fulla med gula fläckar, usch :(



2010-03-30 @ 15:21:21
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0