Bästa soppan: potatis och purjolök

Världens godaste soppa enligt mig. Skall avnjutas med rutbröd med ost på  som man doppar i soppan :)

4 stora port

8 potatisar
1 purjolök
2 gula lökar
1 liter vatten
2,5 hönsbuljongtärning
1dl mjölk
vitpeppar
dragon

Skala potatisen och skär i mindre bitar. Skala och skiva lök samt purjo.
Fräs potatis och lök snabbt i olja i en kastrull. Krydda med torkad dragon och vitpeppar.
Häll på vatten och buljongtärning. Låt koka under lock i ca 20 min tills potatisen är riktigt mjuk.
Ta av från plattan, häll på mjölken och mixa till önskad konsistens med stavmixer.


Kommentarer
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: hahaha vassen blir bra, tack för idén :D Du min bikini har blitt förstor för mina booobies är borta gone.. som små små...ärtor? haha:P Jag ska nog köpa mig en på barnavdelningen och sen kan vi vassa :D

2010-06-01 @ 21:20:31
URL: http://knoddenojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0