Underbar dag

Idag har vi haft en härlig dag i det fina vädret. Började med att hämta mamma/mormor för en sväng till Gustafsäng (igen haha). Blev ett par plantor handlat idag med, dock blev det ganska billigt eftersom jag lyckades glömma plånboken och stackars mamma fick betala. Hade dock bakat en mumsig rabarberpaj till mamma såhär på morsdag så helt lottlös blev hon inte iaf :)
Efter blomshopping åkte vi hem till mamma för lunch och lite mys i trädgården tills Mange slutat jobba och vi kunde åka vidare till nästa mamma att fira, Liams farmor. Farmor Mona firade vi ute i stugan med mera paj och solsken. Var lite kallt för bad men farfar Lars Göran tog sig ett dopp och Morris lyckades ramla i tre gånger ;)
Nu har jag avslutat dagen med att plantera klart i trädgården och nu tänker jag inte göra många till knop idag. En dusch när Mange kommer hem från golfrundan sen kommer jag att sova gott i natt. Enda minuset den här underbara dagen var väl att Mange inte tänkte på att jag också är mamma numer så någon uppvaktning på morsdag blev det inte för min del. Är väl inte förvånad då jag måste påminna och tjata för att han ens ska komma ihåg min födelsedag, trots att vi fyller med 1 dags mellanrum. Nåja, tur att karln min har andra kvaliteter som väger upp den totala odugligheten att komma ihåg högtidsdagar ;)


Trädgårdsmys i Örta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0