En liten lista om att få barn

Vad heter erat barn?
Liam Magnus Johannes

När var du beräknad att föda?
30/9 2009 

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Förlossningen startade på natten den 30e och Liam kom ut den 1a

 Hur stor var barnet vid födseln?
4095g 52cm 

Hur lång tid tog förlossningen?
Kom till BB vid 10, hinnsvepning vid 13 krystvärkarna började vid 17 och 18.02 tittade Liam ut. Var jobbigt att krysta ut en liten kille med 37cm huvudomfång ;) 

Tog du någon smärtlindring?
Lustgas sista halvtimmen innan jag fick börja att krysta 

Tog du reda på könet?
Ja, vi var alldeles för nyfikna 

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Japp, Liam var första namnet vi hade på g, några andra övervägdes men när han kom ut så var det verkligen en Liam :)  

Kan ni tänka er att skaffa fler barn?
Absolut 

Har du fått några bristningar?
Hade lite på brösten men dom är borta nu, dom enda om är kvar är några långt ner i svanken (vilket jäkla ställe)

Var du nervös inför förlossningen?
Nej hade inställningen att om mamma kan kan jag. Och det funkade ju bra utan smärtlindring och allt. Men det var en chock att det var så jobbigt så nästa graviditet ska jag motionera bättre

Hade du några cravings?
Apelsiner första 12 veckorna när jag mådde s¨å illa och sen åt jag allt jag kunde komma över ;)

Hur reagerade ni när du plussade?
Lycklig chock, vi hade ju ändå försökt i 6 månader :)

 Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Jag kände det nästan direkt som en magkänsla. Testade i v5 

Hur mycket gick du upp i vikt?
30 fucking kilo... siktar på 20 max nästa gång :P 

Vem är barnet mest lik?
Från början sin far men nu ser man att han är lite lik sin mamma också :)

Är erat barn döpt?
Ja vi hade en liten dopceremoni hemma i vardagsrummet

Hur gammal är barnet nu?
drygt 13 månader


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja det är kul med listor! sno på du, jag snodde den själv från någon. hihi

Intressant att läsa, skönt att vi slapp bedövning hörru. Duktiga vi är! :D

2010-11-08 @ 08:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0