Febrigt värre

Igår gick Liam en kort dag på dagis och klockan 14 hade jag och Linnéa planerat att hämta honom för en liten utflykt till plantagen. När vi kommer till dagis är Lilleman helt otroligt jätteledsen och otröstlig. Han hade vaknat helt plötsligt 20 minuter tidigare och sen dess varit tokledsen. Begrep inte alls avd det kunde vara men konstaterade tt han måste ha feber eftersom han var glödhet. Hade konstiga röda fläckar på ryggen också så jag funderade ett kort tag om det kanske kunde vara ett getingstick, men sen trillade poletten ner. För 9 dagar sedan fick han sin 18 månaders spruta och då sa läkaren "om 8-10 dagar kan det komma en reaktion med hög feber" Som ett brev på posten kom den...
Bara att ställa in utflykten och åka hem med Lilleman och ge alvedon. EN alvedon och 2 timmars sömn senare verkade det vara bra så vi körde hem Linnea och åkte till mamma/mormor för lite mat. Maten dröjde ett tag pga. vissa grill "bekymmer" och strax innan den var färdig blev Liam plötsligt jättekramig och ville titta på TV. 10 minuter senare var han skållhet igen och kräktes dessutom en gång. Lika bra att packa in oss i bilen och åka hem det. Blev utan jättegod kyckling och fick köpa med mig en pizza från Albin istället, men den var inte helt fel den heller :) Natten blev lite småjobbig med febrig Lilleman, men i morse var allt som vanligt igen och det har varit full fart hela dagen :)

Vill inte gnälla, men det känns verkligen i min kropp att jag är gravid nu. Har foglossning både här och där, konstant ont i korsryggen och får sammandragningar så fort jag anstränger mig. Helgerna när Mange jobbar eftermiddag som idag blir riktigt jobbiga och när det börjar närma sig nattning är mammans humör kanske inte det bästa tyvärr. Så känns det nu och 4 månader to go, men det ska gå det med :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja fy tusan! vi har haft samma här, feber i två dygn och natten har varit ett helvete. Men nu är hon äntligen feberfri!

Foglossning PLUS att ta hand om ett barn är mycket jobbigt och ansträngande till skillnad från förra gången man var gravid och inte redan hade ett barn att ta hand om. :P



Man FÅR gnälla!



2011-05-01 @ 09:28:41
Postat av: Anonym

Kan vi inte få se magbilder som med Liam. =)

2011-05-01 @ 12:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0