Barn som svälter

Det är svårt att undgå bilderna på barn som svälter och dör i Afrika just nu. Jag försöker att inte titta, jag vet vad som händer där och det gör fysiskt ont i mig att se barnen svälta och dö. Det är 2011 och folk svälter ihjäl.
Jag har inte mycket pengar, men jag har mat på bordet och kan ge mitt barn en bra start i livet. Därför har jag valt att ge pengar via Läkare utan gränser till katastrofen. Det är det minsta jag kan göra. Trots alla skriverier om biståndspengar som försvinner till feta chefslöner så känner jag att det är min skyldighet att hjälpa om jag kan. Och det kan jag.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Ja nog känner man sig lite hjälplös och skyldig att hjälpa till då det egentligen inte går att jämföra sin egen fattigdom med deras. själv har jag skänkt pengar till afrikas horn som de visar på tv. det lättar ju faktiskt samvetet en del :-) Vi är bra duktiga ibland;-)

2011-08-08 @ 19:11:28
URL: http://medsmamedel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0