BM vecka 38 (37+1)

Idag var det dags för BM besök igen. Tog blodprov (usch) som jag får svar på om någon dag samt det vanliga med att mäta mage, hjärtljud etc.
Blodtrycket var bra (som vanligt), glukosen likaså, vikten hade minskat med 2kg och SF måttet ökat med 2cm. Bebban är lite hemlig av sig så Bm var tvungen att ta fram UL för att avgöra hur hon ligger, vilket visade sig vara tvärläge med huvudet långt ner (hur sjutton får hon plats så?) Att hon kan ligga så mycket på tvären gjorde att BM trodde att hon inte var så himla stor, men det sa hon om Liam också och det stämde ju inte direkt ;)

Jag mår rätt bra nu, men det är tungt och jag har massvis med rätt smärtsamma förvärkar så fort jag rör mig. Känner dock att huvudet är med mig nu och det känns inte som att jag har syrebrist på samma sätt som innan järninjektionerna så någon nytta har dom där 1000 kr allt gjort :) Annars känns det som att det är en lång väntan nu bara. Jag både vill att bebban ska komma nu på en gång samtidigt som jag vill att hon ska hålla sig inne till BF så vi hinner klart med allt här hemma. Idag åker taket upp iaf och bebbans säng är inhandlad och monterad. I BB väskan ligger det en liten hög med bebiskläder. Vore skönt att få upp taket i vardagsrummet samt nytt golv i bebbans rum innan det är dags. Lusten finns iaf och jag boar för fullt :)



När jag ser såna här bilder slår det mig alltid, var tusan har alla andra organ tagit vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0