Tillväxt UL

I söndags var vi in och gjorde en ctg samt tillväxt UL på inrådan av läkaren vi träffade i fredags. Allt såg prima ut och bebisens vikt uppskattades till 3400, dvs helt normalt för 39 fulla veckor. Anledningen till att bebis var så himla lugn i fredags var att den troligtvis var väldigt trött och sov sig igenom en ctg på 30 min.
Nåja. Hade rutinbesök hos min BM idag, mina värden var bra (113 hb, nytt rekord!) och när vi sedan satt och pratade så läste hon i min journal... Bebis vikt var inte alls uppskattad till 3400, bm hade sagt fel. 3400 är normalt för veckan men våran lilla vägde uppskattningsvis 4200.... Jahaja... Och plötsligt så kanske man inte såg fullt lika mycket fram emot att få krysta ut sin guldklimp ><

Nu ska jag vila, vila och vila så kanske den här förlossningen vill komma igång också. ber en bön om att slippa gå på övertid iaf...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj så pass?? förstår att du inte ser framemot att krysta ut guldklimpen, men konstigt nog så går det bra det med!

Ni får sexa lite så sätter det säkert igång ;)



Skönt att allt är som det ska trots att bebisen verkar trivas alltför bra därinne. hehe



Nä nu ska jag natta mig själv, är helt slut. Jobbigt att vara gravid ><

2011-08-23 @ 21:15:45
Postat av: Kim~bf 2/9

Jag väntar också en bebis i samma storlek. Har fått lära mig att det är bara huvudomfånget som känns iallafall. Har tyngre bebbar större huvud? Det tror jag.

2011-08-24 @ 14:01:36
URL: http://michelleangelica.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva & Liten i Magen.

Woah! Ja, alltså, jag kan förstå att 4200 måste kännas en aning...ja, stort! Men jag kan trösta dig med att en kompis födde en son i samma storlek några dagar efter Malva kom till världen. Hon hade en snabb och relativt lindrig förlossning och sprack ingenting! Och ändå var hans huvud mer än dubbelt så stort som Malvas i omfång :) Du är ju dessutom veteran! ;)



Tack för tipsen förresten! Jag ska nog föreslå lite besök på museeum osv. Vädret är ju inte det roligaste så det kanske passar bra. & dagispåsen anmälde jag mig till häromdagen, men vi får se om jag lyckas få tag på någon. Man måste nästan campa utanför butiken för att hinna med i det kaos som uppstår varje gång något sådant anordnas här i stada ;)

2011-08-25 @ 08:25:33
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0