Wallenbergare

8 biffar

400g kalvfärs (funkar fint med nöt eller älg tex om man inte har kalv)
4 äggulor
2dl vispgrädde
1/2 tsk salt
1 krm peppar
en skvätt kalvfond
smör att steka i

Vispa grädden löst. Blanda färsen med salt och peppar först och sedan ägg, grädde och fond.
Gör biffar max 1cm tjocka. Stek i smör på medelvärme 3min/sida. Kan vara lite pilligt att vända då dom inte håller ihop lika bra som vanliga pannbiffar.
Servera med potatismos och ärtor. Gräddsås och lingon är också gott till.

Första gången jag gjorde och åt Wallenbergare idag och det blir garanterat att göra det flera gånger. Mums! Sen kanske det var godare för att jag som omväxling hade några timmar idag då jag inte alls mådde illa och då är ju allt som existerar i min värld mat. Men testa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0