Ekonomisk storstädning

Behovet av att "boa" är minst lika starkt nu som förra gången. Inte nog med att vi rustar och donar här hemma utan jag har även tagit tag i den ekonomiska biten. Leva på mammapenning  är ju lite knapert jämfört med lönen man brukar få, så bäst att vara förberedd! Det jag gjort hittills är att:

* Bundit elavtalet över vintern
* Sagt upp alla tidningsprenumerationer förutom Mama och Arbetarbladet
* Bundna räntor på alla lån (gjorde jag iof för ett år sedan ><)
* Sett över tv, mobil och internetavtal och tecknat nytt där det lönar sig.
* Sett över vårat fondspar till oss och barnen
* Skaffat ridhjälp till min häst som kan vara med och dela på kostnaderna i höst/vinter
* Sett över våra försäkringar (Här finns pengar att spara vet man ju nu när man jobbar med det, men pruta aldrig på villkoren!)
* Planerar matinköpen

Det var det jag kan komma på nu. Kanske inte verkar så mycket, men många bäckar små :) Hoppas också att det kommer att märkas den här gången att jag bytt arbetsgivare. Min nya arbetsgivare har "aningen" bättre anställningsvillkor än min tidigare, vilket bl.a ger mig 10% av lönen i 540 dagar när jag är föräldraledig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0