Hemsk mamma

TVå jobbiga nätter här hemma. Igår var Saga täppt i näsan och sov som en kratta samtidigt som jag hade hosta och Liam kom in redan kl 23, ville ha välling och låg som ett plåster på mig hela natten.
I natt har jag haft världens rethosta, fick sällskap av Liam vid 12 redan. Suger att Saga sover bra och vaknade vid 3, somnade om och åt vid fyra. Liam däremot ville ha välling 22, 02 och 05. Och eftersom Saga inte somnade förrän 23 och jag inte hann somna innan Liam var ledsen första gången blev det inte mycket sömn.
Sömbristen kan jag ta rätt bra, men jag är så himla grinig mot stackars Liam när han vaknar och vill ha välling, skuffar bort honom när han ska ligga på mig och gosa. Usch vad hemsk jag känner mig. Det dåliga samvetet gnager och det finns inga ursäkter. Jag har verkligen blivit hemsk mot stackars Liam sen Saga kom. På nätterna är mamma sur och på dagarna har hon inte tid och låter Lillasyster gå före... Åh vad jag önskade att Mange hade ett vanligt jobb ibland. Som det är nu så är jag ju själv med barnen på natten för det mesta och allt är så mycket bättre för dom när jag inte är det.
Ska verkligen försöka att reparera lite av skadan nu när Mange är ledig 4 dagar. Kan behövas för sedan väntar tre ensamma nätter till helgen...

Kommentarer
Postat av: Malin

Gumman då :'( Tomatpuré är en av skillnaderna mot boeuf bourguignon :P men riktigt nära är det iaf :)

2011-11-07 @ 11:36:42
URL: http://pejans.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva & Tvillingar i Magen.

Usch, jag förstår PRECIS hur du känner det! Inte för att mina småttingar är här än, men jag är SÅ trött, irriterad och hemsk just nu. Känner mig som världens hemskaste och taskigaste mamma. Extra jobbigt känns det ju att veta att Malva/Liam liksom fortfarande är för små för att kunna förstå varför mamma blivit så knas. Jag önskar precis som du att min kära sambo hade ett jobb med normala arbetsförhållanden. Visserligen är han aldrig borta helt & hållet, men han börjar arbeta innan Malva vaknat eller direkt efter att han lämnat henne på dagis & så kommer han hem långt efter att hon somnat. De får ingen tid tillsammans, vi får ingen tid tillsammans & nu när jag har så ont av foglossningen att jag inte orkar hämta på dagis blir det extra tufft när Malva är hemma & jag inte kan få någon avlastning. Plöööh. Men vi ÄR ju bra, egentligen, det får vi inte glömma :)

2011-11-07 @ 12:25:41
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Lilla syster Johanna

Låter jätte jobbigt:( Kanske måste bita i det sura äpplet och försöka ändra på Liams nattrutiner helt. Försöka å bara natta om honom i hans säng, så du får sova.. Han ska väl inte behöva äta så mycket på nätterna. Tar väl ett tag att ändra rutiner, men tänk om de är värt de så du får sova. Nu när du har lilla Saga som sover om nätterna..

2011-11-07 @ 16:04:02
Postat av: Jenny

Ja det låter inte så kul, jag säger precis som syrran din, avvänj Liam med den dåliga vanan att äta nattetid. Efter ett års ålder behöver dom ingen mat på natten, byt heller inte ut det mot vatten eller annat otyg då det blir en ny vana att vakna upp till.

Var jobbigt när jag vande av Ellen tutten på natten, men det tog två dygn sen hade hon vant sig att sova utan att vakna på natten.

Så det ÄR värt det, även om det nu är skillnad på tutte och välling.



2011-11-07 @ 20:00:12
Postat av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

Låter inge vidare. Men du är absolut inte elak. Har man 2 så kan man inte ge båda barnen full tid hela tiden, man måste dela. Jag lär ju få uppleva det själv.



Styrkekramar till dig och hoppas du får mer sömn snart!

2011-11-08 @ 12:01:32
URL: http://endenise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0