Till tomten...

Har fått frågan från flera håll vad vi (barnen) vill ha i julklapp. Det är ju himlans skönt att vara ute i god tid så här kommer några förslag :)
Liam blir ju glad för alla paket han får, men vi har en herrans massa leksaker, så hellre en genomtänkt sak som håller länge än flera saker "bara för att" Jag vet ju själv hur vi gör "men vi köper lite småsaker också så han får lite fler paket" Så himla onödigt...

Nåväl här kommer några förslag..
(klicka på bilden för större bild)


Tripp Trapp stol, gärna med bygel.
Dom är sviindyra tycker jag, men bra. En begagnad skulle vara prima ballerina :)


Någon form av målarstaffli alt. griffeltavla på ben.
Vattenfärger?


Liam älskar att hålla på med Play Doh


Leksakskök som barnen kan ha på Sagas rum. Liam gillar verkligen att "laga mat" och pyssla när han får gäster. Med ett litet kök så har vi någonstans att göra av alla små pryttlar också, plus att det blir roligare att leka.



Duplo i alla dess former. Stora "bottenplattor" och lösa klossar som på bilden funkar prima.



Det var några förslag bara, annat som blir mycket uppskattat är:

Kritor och ritblock
Böcker (billigt och bra på loppis)
DVD-filmer
Kläder strl 104 och större till Liam och 74 och större till Saga (hon har 62/67 nu) Tänk praktiskt annars blir det använt så sällan :)
Lite svårare pussel
Dregglisar till Saga


Mamman och pappan då? Ja vi hade inte sagt nej till..

"Winter lights" ljusstake (fyra stora kupor på en bricka) från Perfect Home
"Valencia" 27cm högra ljusstakar från Perfect Home
"Verona" Väggljusstake för 11 värmeljus

Massa annat vi gillar också, bara att fråga Johanna ;)

Svårt att säga vad Mange vill ha (han är inte här just nu) men sånt som jag skulle uppskatta är:

Böcker (jag läser allt)
Desperate Housewives säsong 5-7
Greys Anatomy säsong 5-7
Kokböcker
En ny elvisp
Trosor (min underklädeslåda är en sorglig syn. Strl M)
Myskläder (vore kul att se någolunda fräsch ut hemma. Strl M eller 40)
Strumpor

Och bara för att jag har skrivit en lista så betyder inte det att vi förväntar oss en massa saker. Men eftersom vi fått frågan så har jag gett lite förslag i alla möjliga prisklasser. Och det är tanken som räknas, ingen skulle bli gladare än jag av en burk hemlagat julgodis <3




Kommentarer
Postat av: Elisabeth Larsson

Hej!



Är en mormor som är engagerad i sina barnbarns utveckling och vill så gärna få tag på ett perfekt målarstaffli! Jag såg en bild på din sida! Var finns detta målarstaffli att köpa någonstans? Verkar ju toppen!



Vänliga hälsningar

Elisabeth

mormor till Måns o Ola som älskar att måla!!!

2012-02-04 @ 12:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0