Äter vi upp våra pengar?

Av era kommentarer att döma får jag en känsla av att vi nog lägger lite väl mycket pengar på mat... Ska spara alla kvitton den här månaden samtidigt som jag även ska försöka komma så billigt undan som möjligt utan att pruta på näringsvärdet i maten (säger jag som gav min son en billys pan pizza i förrgår...)
Det är ju lätt att skylla på blöjorna, men jag tror att vi kanske lägger 2-300 i veckan på blöjor.. Det är ju dryga tusenlappen och att då ha ett matkonto på cirkus 6000 är lite väl. Det som är nackdelen med mitt älskade Ica Maxi, finns mycket annat roligt än mat där...

Update!

Jag köper ekologiskt så länge prisskillnaden inte är för stor.
Gefleortens mjölkprodukter (skulle vilja veta varför det är massa E-nummer i Mildas matlagningsgrädde medan Gefleortens innehåller: grädde)
Margarin är bannlyst. Skulle vägra stoppa i mina barn massa härdade och kemiska fetter som det är i tex. Lätta när man kan köpa bregott som är gjort på mjölk och inte massa annat.
Köttet jag köper är Svenskt, inga danska plågade grisar i mitt hem. Enda undantaget kan vara Irlänsk köttfärs. Men allra helst köper jag mitt kött härifrån och grämer mig att jag inte har råd att köpa 1/4 oxe av ekologisk highland cattle med lev. om 3 veckor :(
Vissa saker prutar jag helt enkelt inte på.


Kommentarer
Postat av: Kim

Känner igen mig ytterligare en gång. Höll på att smälla av när jag såg att vi handlat för 48.000 på ica redan i år och då har man ju även ätit hämt mat varit på willys och dessutom inte dragit kortet varje gång. Jösses. Men så skönt att man har något att spara in på när det behövs.



Jag är helt säker på att vi är värda den sömnen. 23 är ju endå ganska sent. Men så snart de blir lite mer typ 7-8 månade sover de säkert redan vid 19-20 och hela natten. Visst;-p?

2011-10-26 @ 19:29:48
URL: http://michelleangelica.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva & Tvillingar i Magen.

Jag skulle inte vara så rädd för kött från UK/Irland - man kan få tag på jättefint, där djuren blivit ordentligt behandlade, för struntsummor här i Sverige medan samma kött i UK skulle kosta en förmögenhet. Rent smakmässigt är det dessutom för det mesta väldigt mycket godare än svenskt. Annars känner jag som dig när det kommer till just kött, vissa saker lägger jag hellre mer pengar på av olika orsaker & det är en av dem.

2011-10-29 @ 07:49:18
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0