Lyxfällan nästa?

Nej vi har inte mera räkningar än normalt. Men om man säger såhär så kanske inte vi hade räknat med ett löneavdrag på Manges lön på sisådär 14.000 för föräldraledighet i juli och augsusti... Trodde kanske att det var draget redan?
Men man lär så länge man lever, håll koll på allt själv, lita inte på någon (särskilt inte lönekontor på globala företag) och ha lite fonder att sälja när chocken kommer...

Fast jag ser det lite som en utmaning också. Hur lite pengar kan man spendera på mat på en månad men fortfarande äta bra (dvs näringsriktig och hemlagad) mat?
Game is on, jag börjar idag. Någon mer som antar utmaningen? Vi ligger kring 6000kr i månaden normalt, men då räknas ju blöjor in där med. Ska försöka klara oss på 4000 max nu hade jag tänkt, det inkluderar ju ev besök på pizzerian med. Så nu blir det att lusläsa annonsblad och samla rabattkuponger. Synd att man inte kan göra som dom i USA som seriöst kan leva på rabattkuponger (kolla in programmet på TLC och få en chock) här är det ju så noga med att "går ej att kombinera med andra erbjudanden"

Kommentarer
Postat av: Malin

3500:- har vi och då är det precis precis :P Ska vi försöka ta oss en svängom till Grossen någon dag ihop? :)

2011-10-25 @ 22:10:24
URL: http://pejans.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva & Tvillingar i Magen.

Usch, såna där grejer är inte kul alls! Vi är ju ganska vana att leva på en tight budget och det brukar gå utan problem, men är man van att kunna spendera mer så är det såklart lite klurigare. Vi brukar nog ha 3-4000:- som ska räcka till mat, blöjor, kläder, nöjen osv. plus att vi försöker spara en del. Från och med den här (eller nästa om jag har otur, men hoppas på den här) månaden kommer jag dock att få lite pengar från CSN fram till jag kan börja ta ut föräldrapenning för tvillingarna, så det blir ett välkommet tillskott i kassan :)



När det kommer till mat är vi ganska slarviga faktiskt, inte med råvarorna, men med vart vi köper det. Försöker att bashandla på Lidl, Netto & Willys, men vi springer alltför ofta till Coop måste jag erkänna. Känns ju smart med tanke på att det knappt finns något dyrare än Coop Nära :p



2011-10-26 @ 09:40:22
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Jelica

Jag och Calle äter för 2000:- i månaden vi och då är det oftast bra mat ialf :)

2011-10-26 @ 15:31:30
URL: http://vagenmotformen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0