BVC 1 vecka

Idag blev lilltjejen 1 vecka gammal, tiden går! Obligatorisk vägning/mätning på BVC gjorde vi idag och visst har hon växt våran tjej..

Vikt: 4285 (men då bajjade hon precis innan vi la henne på vågen)
Längd: 54,5
Huvud: 37,5

Så nu är Saga tillbaka på sin födelsevikt (nästan iaf) och växer så det knakar :) Vi hade lite funderingar om att hon känns så "med" och BVC-sköterskan tyckte detsamma. Hon frågade om jag trodde att det bf vi fick var rätt eller om vi hade trott på ett tidigare datum och vi hade ju räknat ut ett tidigare datum. BVC sköterskan sa då att mammor brukar ha rätt och att hon troligtvis var iaf 1 vecka överburen egentligen vilket gör att hon verkar äldre (eftersom hon är äldre ><) Nu blev det svammligt, men antar att ni som läser förstår vad jag menar :)

Annars så är Saga en hungrig tjej, men inte alls fullt lika stort matvrak som sin bror. Hon äter ofta, men på em så har hon en 3h sovstund mellan 14-17 ca och på kvällen brukar hon somna efter tutte vid 19 och sen sova till 22-23. Då gäller det att passa på för på natten så äter hon rätt ofta, plus att det är svårt att få henne att somna helt. Hon vaknar gärna rätt omgående av att hon behöver rapa (igen) eller fiser och då vill hon ha tutte igen. Får hon sova bredvid mig i sängen så sover hon lite bättre då jag kan ligga och amma och låta henne somna så, men man lär av sina misstag så här ska det sovas i egen säng bredvid mamma, i alla fall på nätterna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0