Sjukstuga deluxe

Så de senaste veckorna har sjukdomarna avlöst varandra här hemma. Inte bara lillfis som varit sjuk heller utan även jag och Mange. Bävar för nästa gång jag blir tvungen att sjukanmäla mig eller vabba för det känns som att man använder det som en dålig ursäkt. Men jag älskar mitt jobb och vill verkligen vara där, men ibland så går det bara inte. Ändå jobbade jag 2 dagar den här veckan med influensan, vilket kanske inte var så smart för det resulterade i en bihåleinflammation som grädde på moset. BLeeeh.

Nog om elände. Häromveckan köpte vi en 1/4 dels oxe av en gammal klasskompis som har ekologiskt lantbruk. Delade på 45kg kött med mamma och Malin och har nu frysen full. I vanliga fall så är man ju rätt lat när det gäller kött. Köper sånt man vet är lätt och snabbt att göra nåt av som fläskfilé, lövbiff och köttfärs typ. Nu har jag ju massa olika styckningsdelar som ska lagas till och idag blev det en bit ytterlår. Det är ju en smakrik bit som dock behöver lång tillagningstid så då blev det sjömansbiff på Per Morbergs vis. Säger bara en sak: herre gud så gott! Liam uppskattade det verkligen han också så det blev en riktig hit. Tar ett tag att laga, men det är koktiden som är lång och då kan man ju hitta på något annat under tiden :) Lägger ut receptet i ett separat inlägg.

I morgon blir det jobb för min del, hoppas verkligen att Mange är pigg nog att vara hemma med Liam för han får ju inte vara på dagis när någon av oss är ledig (Mange har ledigt må-tis)

Ja just ja, Liam har varit själv hos mormor och morfar några timmar idag (utan mamma och pappa) och det gick hur bra som helst :) Mamma kom hit och bytte bil och tog Liam med sig, lite gnäll i 10 sekunder när han insåg att mamma inte skulle följa med men sen kom han på andra tankar med bästa mormor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0