Bökig amning

Att amma är det mysigaste jag gjort. För det mesta. Ibland krånglar det och då är det faktiskt riktigt jobbigt. Mjölken kommer för häftigt, Liam sväljer för fort, det gör ont och han blir ledsen. Måste muta med napp för att sen lirka in tutten igen. Eller som nu när fisen har orolig mage. Suger häftigt, vrider sig som en metmask och kastar huvudet bakåt. Utan att släppa bröstet. Aj. Men än så länge kämpar vi på. Törs inte börja ge bröst mjölk på flaska än då jag tror att han skulle dissa tutten då eftersom han hellre tar napp än tutt när det krånglar. Väntar med det till februari iaf eftersom jag ska börja jobba helger i mars. Tänkte få mamma dagarna att räcka längre på det viset :-) Nu ska jag vänta så att Liam sommar för en liten förmiddags lur. Varit uppe sen halv sex här. Hur kan en liten behöva sova så lite? Tio till fem sex? Med en vaken stund på en timme vid två... Jag som var van att sova sisådär nio tio timmar nu skulle jag döda för sex timmars sammanhängande sömn. Så det kan bli :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0