Stress

Känner mig så stressad. massor med saker som måste göras varav dom flesta asap

-Handla mat
-Köpa julklapp till:
-mamma
-Mona
-LG
-Astrid
-lite mer saker till Pelles
-ta promenad med Lilleman
-städa badrum
-dammsuga/torka golv
-duscha


Det ovan är vad jag borde hunnit med idag. Och jag kan max vara hemmifrån i 2h, vill inte ha med lilleman ut bland allt folk och alla baciller. Sen är det massa annat som skulle ha varit gjort med som stressar mig:

-fixa läckande diskbänken
-barnsäkrat köket
-ordnat trappgrind
-barnsäkrat iaf Lillemans eget rum
-göra klart det lilla som är kvar i badrummet för at slippa titta på saknade fönsterfoder varje gång man ska kissa
-få undan allt virke och maskiner i garaget så man kan ställa in bilen

Sånt här stressar mig nåt fruktansvärt och tar bort lite av njutningen med att vara hemma och mysa med Liam. Liam har världens bästa pappa men när det gäller att ta ansvar för att saker blir gjorda är han kass och precis allt landar på mig. Hittills har det gått bra men nu när jag har massa underbart bebis-fluff i huvudet samt att sömnbristen verkar sänka min hjärnkapacitet med sisådär 97,3% så blir inget gjort om jag inte tjatar mig blå och få en sur sambo på köpet. Taskigt läge liksom.

Jag skulle vilja lära mig att stressa mindre och njuta av nuet. Hur gör man?


Två inte så stressade typer förra julen


Yngre halvan av familjen hos mamma förra julen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0