Hemma ett tag till då :(

Hade tid hos läkaren idag då jag fortfarande inte är bra. Tog massa prover och det klämdes, lyssnades på lungor, kollades i öron och näsa (!) När vi äntligen var klara frågade jag om det gick bra att jobba i morgon men nej. Sjukskriven en vecka till. Är väl både bra och dåligt men nu är jag bra less på det här. Särskilt rik blir man ju inte heller :(

 Fick tag på veterinären och nu väntar jag på att han ska höra av sig någon gång under dagen för att titta på min skadade skrutt. Hoppas verkligen att det "bara" är en vrickning. Isf blir jag inte totalt ruinerad iaf. Känns så surt att ta av semesterkassan men våran "ifalldethändernågotmeddjuren" buffert flög all världens väg när vi betalat alla Spookys räkningar. Aja, värsta som kan hända är att det blir en hemma semester, men vi har ju en underbar trädgård, ett hus som behöver pysslas om sen har vi ju stugan med. Så dumt att klaga :)

När jag hade tråkigt igår började jag skriva upp saker som vi borde köpa till junior förr eller senare. Vill inte köpa på mig massa onödigt men när jag hört mig för med kompisar som har barn så är det vissa saker jag känner att jag vill lägga pengar på. Än så länge har vi bara köpt barnvagn, babyskydd och lite kläder. (Barnvagn som f.ö kommer den här veckan :D) Det jag hittills kommit på som vi borde köpa är iaf:

•·         Spjälsäng

•·         Skötbord

•·         Babysitter

•·         Bärsele

•·         Filt, att ha i vagnen och att ha på golvet

•·         Madrass, kudde, täcke till vagnen

•·         Madrass, kudde, täcke till sängen

•·         Spjälsängsskydd

•·         Matta till rummet

•·         Mysbelysning till rummet

•·         Barnvakt

•·         Saker till medicinskåpet

Med barnvakt menar jag sån "walkie-talkie" grej. Kan vara bra när man ha stort hus :) Listan är ganska gedigen redan, känns som att det blir några IKEA besök framöver :) En tur till Ullared skulle inte vara helt fel det heller, vi får se :)

Nu ska jag roa mig med min Grey's Anatomy box ett tag igen. Thank god för cdon.com och deras snabba leveranser när man är sjuk :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill också till ullared och G-kås :) så om du vill ha sällskap är jag på!!!

2009-06-17 @ 22:37:31
Postat av: Linnéa

hmm...det var jag som skrev det...glömde....

2009-06-17 @ 22:39:15
URL: http://parvla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0