Kycklingwok med bulgur

Gjorde en snabb wok med kycklingfile och bulgur ikväll. Gott blev det :)

Wok
2 kycklingfiléer
1 paprika
1 gul lök
1,5dl bulgur
1 hönsbuljongtärning
curry
piri-piri pulver el annan chili

Sås
1 burk matlagningsyogurth
1/2 dl mango chutney

Koka upp 3 dl vatten och en hönsbuljongtärning. Häll i bulgur och låt koka 12 min (15 min om du anv hel bulgur) Ta av från plattan och låt stå 5min. (den ska vara rätt blöt)
Strimla kyckling, paprika och hacka löken. Fräs alltsammans i en panna. Krydda med curry, chili och ev salt. När kycklingen är genomstekt häll på bulguren och låt småputtra ca 5 min. (Bulguren är rätt blöt så det blir lite buljong med den, annars kan man slå på lite vatten)
Servera med sås på matl yogurth och mango chutney. Gott och nyttigt :)



Kommentarer
Postat av: Jelica

aj aj uvi är inte roligt det inte gumman! nu lider jag med dej! Ska snart iväg och träna jag. Har enorm ångest inför jobbet, vet inte vad jag ska ta mig till snart :( kram

2009-04-01 @ 08:52:09
URL: http://vagenmotformen.webblogg.se/
Postat av: Jelica

aj aj uvi är inte roligt det inte gumman! nu lider jag med dej! Ska snart iväg och träna jag. Har enorm ångest inför jobbet, vet inte vad jag ska ta mig till snart :( kram

2009-04-01 @ 08:52:14
URL: http://vagenmotformen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0