Saker att göra innan dagen D

Eftersom vi har ett hus så blir vi ju aldrig klara med renovering helt. Finns ju alltid något som skulle kunna göras bättre.. Men några lite större projekt har vi för avsikt att klara av innan junior tänkte kika ut :)

Byta golv på altanen
Måla friggeboden
Måla runt fönster
Fixa lister i badrum och kök
Ev fixa garageuppfarten
Måla om sovrum
Göra iordning barnrummet :)

Sen så är det ju massvis med andra saker på g. Jag som är en riktig trädgårdsjunkie har ju vissa planer för den med.
Men tänker hålla mig till enkla saker. Har bara en lättskött rabatt och resten odlar jag i krukor. Enklast så :) Nytt för i år blir iaf tomater och sallad som jag ska odla på altanen. Läst på lite och det blir körsbärstomater på buske och plocksallad. Det var mest lättskött  så passar ju mig perfekt :) Det som jag hittills bestämt kommer att finnas i min trädgård sommaren 2009 är:

Pioner, världens underbaraste trädgårdsblomma :) Har ett helt land fullt, hoppas de jag planterade förra året överlevt vintern.
Penseér i mängder, förra året blommade mina långt in i oktober.
Hänglobelia
Plocksallad
Körsbärstomat



 


Kommentarer
Postat av: Malin

Åhh längta längta längta tills vi kan pyssla ute igen!!! :D Ska försöka gräva om landet och kanske sätta nå där :)

2009-03-17 @ 10:25:58
Postat av: Em

Vad roligt med eget hus & tradgard! Jag alskar att

pyssla i rabatterna hemma hos mina foraldrar. Langtar

till jag & min sambo har rad att kopa eget :)

2009-03-17 @ 17:52:02
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0