5 veckor idag

Idag är det hela 5 veckor sedan Liam kom till oss. 5 veckor som känns som 2 ungefär samtidigt som det går så himla fort nu. Han utvecklas i rasande fart och gör nya framsteg varje dag. Mycket lättare att underhålla pysen nu när det är annat än mammas och pappas ansikten som väcker intresse. Mobiler, akvarium, leksaker och lampor. Sitta i babysittern på köksbordet och titta ut genom fönstret är också en favorit :)

Annars börjar jag bli orolig för den där dumma influensan nu. Inte för egen del men för Liams. Ska vaccinera mig så fort jag får chansen och Mange med. Blir skylt på dörren med: endast vaccinerade besökare är välkomna tror jag. Svårt att skiten är luftburen jämfört med RS-virus tex som man kan handsprita bort. En 8-årig fullt frisk liten tjej dog av influensan igår, lider med hennes familj :( Ja jag ska iaf vaccinera mig, inte för min egen skull, hade jag tänkt på mig själv bara hade jag struntat i det, utan för alla dom som riskerar att bli riktigt dåliga av influensan. Två av dom jag älskar här i världen riskerar ju att bli riktigt, riktigt dåliga om dom skulle bli smittade. Så för er skull trotsar jag min sprut- och biverkningsskräck <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0