Magnknip

Liam har haft magnknip (kolik?) 1 timme på kvällen senaste dagarna. Igår var dock allt som vanligt, han var lite stökig vid maten och gnällde och rapade mycket men inget otröstligt skrik på kvällen. Underbart tänkte vi, det kanske har gått över...
Idag har han visserligen inte heller haft några koliksymptom men däremot fått jätte ont i magen VARJE gång han ätit... Vi är rätt trötta här nu både jag, Mange och Liam kan jag säga men äta måste han ju även om jag verkar ha förpestat bröstmjölken med att äta något väldigt olämpligt. Tittat runt lite vad som gett magknip hos andras bebisar och det vanligaste har varit:

Kaffe/Cola
Mjölkprodukter
Choklad
Gurka
Vitlök/lök
Stark mat
Ärtor/Kål
Purjolök
Leverpastej
Äpple
Apelsinjuice
Jordgubbar

Cola har jag druckit både igår och idag men det har gått förut
Mjölkprodukter ja men äter ju laktosfritt så borde gå, eller?
Choklad, nope inte senaste dagarna (åt upp all i förrgår)
Vitlök, japp igår och idag
Starkt, nope
Ärtor/kål nope
Purjolök, japp
Leverpastej, japp
Äpple, nope
Apelsinjuice, nja, tropisk med apelsin
Jordgubbar, nope

Jag tror att purjolök, vitlök och ev cola/juice är boven här. Ska pumpa ur mjölk nu så jag blir av med "giftet" och testa att utesluta saker ur maten får se hur det blir. Vill verkligen inte ha en Liam som får hysteriskt magknip vid varje mål :S

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänkte på en till grej, pumpar du ur och ger flaska ibland? Vad har du för flaska då? Vissa flaskor gör så att de sväljer jättemycket luft och får ont i magen av det. Mam ultivent gör så att det blir vakum och då kan de inte svälja luft.

2009-11-15 @ 07:35:03
Postat av: Linnea

Man får ju inte äta nånting verkar det som...

2009-11-15 @ 10:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0