24h som nybliven mamma

Jag är världens lyckligaste. Min son är världens vackraste. Jag har världens underbaraste sambo. Något jag däremot inte har sådär jätte mycket av är lust att hitta på saker eller planera saker. Jag vill vara här och nu och njuta av att titta på de framsteg min lilla kille gör varje dag. jag njuter av varje sekund med Liam, oavsett om klockan är 4.30 och jag har ammat i 2 timmar och skulle kunna sälja allt jag har för en timmes oavbruten sömn så skulle jag aldrig någonsin ångra mitt beslut att bli mamma till världens vackraste son :)

Igår såg våran dag ut såhär...

05,20 amma 20 min + blöjbyte
07,10 amma 20 min + blöjbyte
09,00 amma 20 min + blöjbyte
09,30 snabb dusch medan älsklingen roar lillen
10,00 byta blöja, klä på skrutten amma och äta frukost
11,00 iväg till BVC
11,20 lillen har bajsat ner sig
11,30 BVC besök
11,45 amma på BVC
12,15 hemma blöjbyte
12,30 amma
13,30 lillen somnar
14,30 amma +byta blöja
15,00 amma + byta blöja
16,30 lillpysen är vaken en stund, roar oss med att göra lite grimaser. Amma, byta blöja.
18,00 Besök av mamma och pelle. Äter kvällsmat medan mamma passar lillen, badar skrutten, ammar, byter blöja.
19,30 Ammar och tittar på halv åtta hos mig
20,00 Börjar kolla på Bonde söker fru
20,15 Går och lägger oss istället, byter blöja
23,00 Ammar, byter blöja. lillen sov 3h, tyvärr kunde inte mamma somna.
01,10 Amma 20 min
03,20 Amma 20 min, byter blöja
05,00 Amma 20 min
06,45 Amma 20 min, byter blöja
08,30 Amma 20 min
09,30 Amma, påklädning, blöjbyte, frukost

Liam är 14 dagar så vi har inga rutiner än, ibland tar vi en promenad om han somnar när mamma inte behöver äta eller duscha. Men inget går ju att planera närmare, vi rättar oss efter honom helt enkelt :) Rutinerna kommer senare när vi fått ordning på allt, just nu så bara är vi :) Så alla ni som så gärna vill umgås och hitta på saker och planera saker. Ta det lugnt, om ett par veckor kanske jag klättrar på väggarna och vill kolla på film och ta långpromenader varje dag, men just nu så bara är vi. Vi som i världens lyckligaste familj :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter bra det gumman! Mys på ni :) jag hade nog ingen ANING det var så många många många blöjbyten :/ Här kom det svart på vitt :P hihi.. Hörs när vi hörs :* Kramar!!!

2009-10-15 @ 16:22:12
URL: http://squirelldudes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0