Resetips: Sydafrika

Fick en liten tidning med restips och annat från Ving med min senaste Amelia. Läste bland nyheter och där nämns Sydafrika och Knysna. genast kom alla minnen över mig och OM jag vill resa nu. Vi har ju haft förmånen att ha besökt Sydafrika inte bara en utan tre gånger då min farbror bott och arbetat där i nästan 10 år. ( Nu har han dragit till öknen i Dubai dock..) Sydafrika med tre ord för mig är: Vackert, underbart och fantastiskt. Sambon bedrivid säger Braii (Syafrikansk bbq), Safari och Surf ;) Ställen vi besökt i Sydafrika är:

-Johannesburg
-Pretoria
-Kapstaden
-Port Elisabeth
-Jefferys Bay
-Garden Route
-Knysna
-S:t Lucia
-Sun City
-Pilanseberg
-Krüger Parken
-Umfolozi

Skulle någon vara intresserad av att veta mer så fråga. Funderar på att sammanställa en liten reseguide mest för min egen skull då det kan vara ett kul minne :)

Hur som helst, Vings nyhet Knysna (som vi besökte 2005, hah!) beskrivs på deras hemsida såhär:

"Knysna är en liten konstnärsstad som också är känt för sina fina ostron. Mellan Knysna och George, ett annat av Vings resmål i Sydafrika, kan du åka med ånglokståget Oteniqua Choo-Tjoe Train. Det är mycket som är “vackrast i världen” i Sydafrika. Garden Route, kustvägen som går från Kapstaden till Port Elizabeth, är inget undantag."

Finns massa mer att läsa om någon skulle vara intresserad.

Det här är några bilder från våran resa. Ridturen längs stranden kl 6 på morgonen är ett minne för livet :)


Kommentarer
Postat av: sophie

Tack för kommentaren! Vet du om Collegeåret är på ett år (tänkte på namnet College-ÅRET)? Gäller det även för inträde på Sjuksköterskeutbildningen? Isåfall är jag inte sen med att söka till den utbildningen!



Bara av nyfikenhet, hur hittade du in till mig? :)

2010-04-13 @ 21:11:26
URL: http://gnuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0