Egentid

Det där med egentid sägs ju vara så viktigt. Och igår kväll fick jag ett litet utbrott på min sambo när han satte sig för att spela lite wow när jag gick och skulle lägga Liam. Han har minsann tid att leva sitt liv som vanligt medan jag lever för vår son. Riktigt så är det ju inte men har man inte sovit på ett bra tag så blir allt ganska svart eller vitt..

Hursom så har jag varit dålig på det där med egentid. Dels för att den tid som finns att få är i max 1,5h intervall och att jag tar alla tillfällen som bjuds att vila. Dels för att när Lilleman väl sover så är det så himla mycket annat som ska hinnas med, det ska lagas mat, dammråttorna (som btw är större än missarna snart) ska jagas bort, det ska tvättas, städas, diskas och kanske hinnas med en dusch. Allt detta försöker jag hinna med när Liam sover sin enda längre stund på dagen som brukar bli ca 45 min. Men helst av allt vill jag ju bara sova...

Idag försökte jag mig dock på lite egentid när pappan lekte med Liam i babysittern och vad händer då? jo jag får dåligt samvete för att jag inte är med min son... Nån som känner igen sig?




undrar vad dom tog för piller för att vara såhär glada hela tiden..


Kommentarer
Postat av: therese

känner igen sig jomen visst gör jag det men det blir bättre så fort han tar flaskan kan man smyga sig bort för en stund håll ut kram kram

2010-01-25 @ 15:45:30
Postat av: Lillasyster Johanna

Egentid för dig tror jag är lika viktig för dig som för mosters Liam. Så som du mår, mår lilleman. Kommer gärna å leker med honom om du vill komma iväg en sväng, om så bara är till Golden:P Du vet man lär ju träna inför heldagarna som barnvakt i framtiden..:D Stora kramar till dig å Liam.

2010-01-25 @ 21:07:31
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: Wilgot blir skit sur ifall jag har blixt på (förutom om något är mega kul) så jag fotar oxå utan blixt. Annars skulle de aldrig gå. Tackar min kamera för att bilderna blir hyffsade iaf!

2010-01-25 @ 21:37:49
URL: http://knoddis.com
Postat av: martin

De där bilderna är ju amerikanska krigspropaganda bilder typ, så att fruarna inte skulle bitcha över att vara hemma medans männen var i krig/försörjde. :P



sorry för en värdelös kommentar

2010-01-27 @ 20:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0