Köttfärsomelett i ugn

Receptet hittade jag här.

4 port.

Fyllning

400g köttfärs
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1,5 msk tomatpuré
3 msk vatten
salt
peppar
timjan (helst färsk)

Omelett

4 ägg
1dl grädde
Oregano
salt
peppar

Topping

1 dl grädde
2dl riven ost
0,5dl creme fraiche
10 körsbärstomater i halvor

Sätt ugnen på 200 grader.
Fräs köttfärs, lök och vitlök. Krydda och häll på vatten + tomatpuré, låt småputtra tills vätskan kokat in.
Vispa ihop ägg + grädde och krydda med oregano, salt och peppar. Häll äggsmeten i en smord form och grädda i ugnen 5 minuter (det kommer inte vara en fast omelett efter 5 minuter)
Rör ihop toppingen.
Ta ut formen ur ugnen och höj värmen till 225 grader. Häll på köttärsröran och toppingen på äggsmeten.
Grädda i ca 10-15 min tills det fått fin färg.
servera med sallad.

Gott och riktig GI/LCHF mat :)










Kommentarer
Postat av: Emma,21 år & Gravid <3

Åh tack så jätte mycket söta du :)



Jag förstår att man saknar gravid magen mer

efteråt än när man väl har den så här p slutet haha.



Jasså ? ja där ser man,

jag hoppas hon vill komma snart :D



Kram Kram

2010-07-17 @ 12:02:34
URL: http://emmaochmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0