Sömn

Ja sömn hade man ju inte räknat med att få så mycket av med en bebis hemma. Men att på 9 månader bara fått sova som mest 4 timmar i sträck ingick kanske inte riktigt i planeringen...
De först sex månaderna så var det ju tutte varannan timme dygnet runt som gällde. Nu är det tack och lov lite mindre mat som gäller men ändå tillräckligt mycket för att det inte ska bli så mycket sömn. vet inte riktigt vad jag ska göra heller för han sover bra men vaknar för att han är hungrig. Han vaknar inte och gnäller lite heller utan har han inte fått mat inom 30 sekunder är han tokförbannad/ledsen. Sedan äter han och somnar om på en gång..
Jag har nästan slutat amma nu då han är lika nöjd med ersättning, välling däremot är nono.

19-19,30 Äter ersättning/ammar

23 Äter flaska 250ml

02-tiden Äter flaska 200ml

5-6 tiden Äter flaska eller tutte 200ml. Har jag otur vill lillfis gå upp nu men oftast så somnar vi om och går upp lite senare.

7.30 Brukar vi gå upp och äta en portion gröt

Under resten av dagen äter vi mellis, lunch, mellis och kvällsmat. Så jag tycker att han borde få i sig tillräckligt?


Här var mammas matvrak 5 månader :)


Kommentarer
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Oj oj måste vara himla jobbigt för er :( Jag lider verkligen med dig. Det låter nästan som Wilgots matschema fast på dagen då. Uscha! Tar Liam napp? Dricker han vatten? Jag vet vad jag skulle göra men det krävs ganska mycket psyke och vilja och det har vi ju kommit farm till att du inte klarar av :P Men det kanske är värt ett försök? Allt handlar om lillemans vana tror jag. Krävs en hög med tålamod för att bryta en vana. Hoppas att han vaknar en vacker morgon och bestämmer sig för att sova annorlunda.. Usch nu har jag småångest över att jag klagade över att Wilgot har vaknar kl 9 två dagar i rad istället för kl 10...

2010-07-03 @ 10:36:05
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jodå, Liam får i sig tillräckligt med mat. Som min barnmorska sa till mig angående Ellen och hennes mattider, på natten behöver barn i den här åldern absolut inte mat längre. Ellen vaknar alltid kl 02 och ammar ungefär 2 minuter innan hon somnar igen, detta upphörde dock några dagar!? Men nu vaknar hon igen....Men visst är det jobbigt när man inte får sova längre stunder.



Stor Kram!

2010-07-03 @ 12:32:49
URL: http://www.luciadesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0