Familjen Annorlunda

Tittade på Familjen Annorlunda på TV4 ikväll. Sett serien ett par gånger förut och brukar ofta fastna framför den. Det som slår mig är att de här familjerna med 8+ barn verkar så kärleksfulla och lyckliga.
Istället för att sträva efter alla materiella saker och perfekta hem så prioriterar dom tid med varandra. Så fint att se att gnistan verkar finnas kvar mellan föräldrarna med efter så många barn. Sen kan man väl kanske ha åsikter om det är så himla vettigt att bo med 10 barn i en lägenhet med 1 badrum och ha 3+ barn i varje rum men det är en annan femma.
 Jag tror iaf att vi har mycket att lära av de här underbara familjerna. Kärelek, mat på bordet och tak över huvudet. Mer ska inte behövas för att vi ska vara lyckliga.  Man kanske ska sluta lägga ner så mycket energi på att vilja ha saker. Men en bärbar dator skulle sitta fint och en...

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahahaha humor ;P "en bärbar dator och en..." rolig du :D Taxfree beställt! Hojta om jag ska lägga på nå åt er :)

2010-03-01 @ 22:57:39
Postat av: Linnéa

haha...jo och en...och en sån...

Kollar alltid på annorlunda familjen, tycker de är speciellt om familjen i älvdalen...haha

2010-03-02 @ 11:28:06
URL: http://parvla.blogg.se/
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: Vet du vad det rolgiaste är, jag hittar oxå hår i WIlgots blöja heeela tiden, jag förstår inte! Men under hakan där hamnar det mest! :P

2010-03-02 @ 13:05:04
URL: http://knoddenojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0