Matvägran

Vet inte riktigt vad det är men sedan i fredags har Liam vägrat äta på det vänstra bröstet med undantag för 1 gång per dag ungefär (han går att lura på natten) Vet inte varför för mat finns det gott om i tutten. Mitt vänstra bröst mår inget vidare av den här mobbingen och förutom att det känner sig utfryst gör det förbaskat ont när det blir alldeles hårt, för att inte tala om hur blött det blir överallt när han väl bestämmer sig för att äta på det... Undrar om det är någon "fas" eller om det bara är såhär nu. Får fråga på BVC i morgon när vi ska dit för 5-månaders kollen samt läskiga sprutor.

                                                                        matgangster!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ska de sticka i gullungen...vilka hemska tanter du går till... Ge Liam en puss från mig!!

2010-03-08 @ 10:03:25
URL: http://parvla.blogg.se/
Postat av: Eva

Jobbigt när dom små liven får sina små ryck.

Nu var det väldigt länge sedan jag ammade mina barn, men om jag inte minns fel, så kan det vara så att om bröstet blir för hårt eller för fullt, så blir det jobbigt för bebisen att få ett bra grepp, och när maten sen kommer så kommer det för mycket på en gång.

Prova med att pumpa ut lite innan han ska äta, så bröstet blir lite mjukare, och att "trycket" inte blir så stort.



Annars kan säkert BVC ge dig bättre svar.



Lycka till.

/Eva

2010-03-08 @ 10:08:29
URL: http://firstaid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0